Smehotresna olimpijada ili „Ljubice, ljubim ti haubice“


I taman kada čovek pomisli da ne može biti gore, odnekud se pojavi Grand mašinerija na čelu sa Goranom Bregovićem i rasprši svaku zabludu o pravom stanju stvari kulturnog duha Srbije. Kako to obično biva kod nas, šund i kič ponovo odnose pobedu nad intelektom i zdravim razumom. Grandiozno-skandalozno…ili (kako to reče pobednik) : „Ovo je Balkan“.
Naime, večeras je Srbija dobila predstavnika na takmičenju za Pesmu Evrovizije 2010 u Oslu. Između raznolikih i dubokoumnih stihova Marine Tucaković poput „Ding-dong“, „Hajde iš-iš-iš“, „Niže, niže“, „Vozi, vozi, vozi“, „Di-džej, duni u bratele“, „Predsedniče, brate“ i „Svi smo mi za ludnicu“, publika je ipak odlučila da nas, ove godine, Evropi predstave stihovi Milana Stankovića „Stisni me, kisni me“ i „Ljubice, grudi ti haubice“. Već nakon prve numere, u kojoj je Emina Jahović „iziškala malo mazanog, a malo namazanog“ i otkrila nam da je ljubav „musaka“, bilo je sasvim jasno da se Goran Bregović i ovog puta držao svog starog recepta : trubači i kafanski dernek, bez obzira na to o čemu se peva. A kada se na scenu pojavila mlada zvezda Granda i, uz dobro poznati turbo-folk ritam, zapevala „Op, op, op, ovo je Balkan, come on“ bilo je i više nego jasno da ovi iz Granda, gde god da se pojave, sigurno pobeđuju. Nišlija Oliver Katić došao je kao šlag na tortu svojim stihovima „Di-džej, duni u bikini“ i „Hej, predsedniče, uhvati anarhiju“ i zapečatio ovogodišnje takmičenje za Pesmu Evrovizije zakletvom da „svi smo mi za ludnicu“. Iako su organizatori tvrdili da sve tri kompozicije zrače vedrinom i osvajaju već na prvo slušanje, što (naravno) sasvim opravdava odluku da ovoga puta Goran Bregović bude alfa i omega čitave priče u vezi sa našim učešćem na Pesmi Evrovizije, slobodno možemo da kažemo da smo ponovo nadmašili sami sebe. Nakon Laneta, Ora i odlične pesme Marije Šerifović, Evropi smo poslali „Staru cipelu“ većinski ubeđeni da gore od toga ne može da bude….sve do večeras kada im šaljemo „Balavice“ i „Haubice“.


Na kraju svega, kada se sumiraju rezultati večerašnjeg SMS izbora za Pesmu Evrovizije 2010 u Oslu, jedino što se može zaključiti jeste da bi najbolje bilo da nas u Norvešku predstavlja uvodna pesma crtanog filma „Cipelići“ : „Šubi-dubi-du people“, jer nam je to najbolja garancija da će nas Evropa sigurno razumeti.

5 reagovanja

  1. Valentina, Valentina! Vidim, ti si stručnjak i to školovani za muziku. šund i tako dalje proizvode iz Srbije. Obožavam ljude koji su kidnuli iz ove zemlje i sada laju čak i na lahorčić, jer treba da se kaže svoje mišljenje! Ah, rodoljubi iz stranskih zemalja!

  2. Dedo ili Dodo, delimo iste simpatije s obzirom na to da i ja obožavam one koji sebe smatraju većim rodoljubima od mene jedino po tome što su oni ostali u Srbiji, a ja „kidnula“ iz nje. Izgleda da je lajanje na zvezde mnogo lepši zanat od gledanja istini u oči, zar ne? A što se moje muzičke stručnosti tiče, ipak imam malo više prava da napišem svoje mišljenje s obzirom da mi diploma muzičke škole stoji u fioci i s obzirom na to da mi je Dallape (harmonika) dugo godina bila (i ostala) najbolji prijatelj. Ah, rodoljubi iz majke Srbije, Vi što lajete na zvezde kad ne treba, a ćutite kad treba!

  3. ma bruka, cist promasaj, a ne znam sto se cudimo kod nas je sve na burazerskoj osnovi svako smesta i gura svojeg..

  4. Ja mislim da je Brega dokazani profesionalac i da je pesma Milana Stankovica odlican predstavnik Srbije na Eurosongu.

    1. Pesma je originalna, reci su van sablona
    2. Muzika je u Brega Balkan stilu, dokazano da se Evropa lozi na to
    3. Koreografije je odlicna, mesavina etno i breakdance ritma

    Ovo nema veze sa Grandom uopste. Milan jeste iz Granda, ali ni Grand nije ono sto je bio pre par godina, a Emina i Oliver tek nemaju nikakve veze sa Grandom.

    Milane, Brego, juriiiiiš na Evropu! 🙂

  5. Originalna? Evropa se loži na to? Balkan stil?
    Hajde dobro pročitaj reči pesama….

    Milan Stanković – Ovo je Balkan

    „Eh Ljubice, Ljubice
    praviš mi, Ljubice zazubice.
    Eh stisni me, kissni me
    Ljubice, na grudi pritisni me.
    Ljubiš me ko balavica, nije te sram
    Beograd, Beograd, ja bezobrazan.
    Ne jednom, ne dvaput, tri puta ne,
    Beograd, Beograd, tri puta, po naški je.
    Balkan, Balkan, Balkan
    ovo je Balkan, come on!
    Hop, hop, hop, ovo je Balkan, come on!
    Hop, hop, hop, ovo je Balkan, come on!
    Hop, hop, hop, ovo je Balkan, come on!
    Hop, hop, hop, ovo je Balkan, come on!
    Eh Ljubice, Ljubice
    grudi ti, Ljubice, haubice.
    Ljubiš me ko balavica, nije te sram
    Beograd, Beograd, ja bezobrazan.
    Ne jednom, ne dvaput, tri puta ne,
    Beograd, Beograd, tri puta, po naški je
    Balkan, Balkan, Balkan
    ovo je Balkan, come on!
    Hop, hop, hop, ovo je Balkan, come on!
    Hop, hop, hop, ovo je Balkan, come on!
    Hop, hop, hop, ovo je Balkan, come on!
    Hop, hop, hop, ovo je Balkan, come on!
    Samo malo, samo malo, samo malo, samo malo,
    samo malo, samo malo, samo malo, samo malo,
    samo malo, samo malo mu ga daj, aj, aj aj.
    Ljubiš me ko balavica, nije te sram
    Beograd, Beograd, ja bezobrazan.
    Ne jednom, ne dvaput, tri puta ne,
    Beograd, Beograd, tri puta, po naški je.“

    Emina Jahović – Ti kvariigro

    „Ljubav ti bi u letu, ma, iš, iš, iš
    ajde iš, iš, iš, ma, ajde, iš, iš, iš.
    Ja sam fina, fina devojčica,
    ma, ja bih ti,
    ti, ti i ja
    doživotna robija.
    Ja sam hoću-neću,
    a ti se ne nerviraj,
    ljubav je musaka
    aj, aj, aj, aj
    maca, maca, malo mazan
    malo mazan, malo namazan.
    Lo, lo, lo, lo, looo
    ding-dong, ding-dong, ding-dong
    onda je zazvonilo
    Halo, halooo
    ti, ti, kvariigro
    samo bi se niže, niže, niže, niže, niže igrao.
    Prva ljubav je to
    samo š, š, š,
    samo š, š, š,
    samo š, š, š…
    Ti bi celu ruku kad ti prstić dam
    ma, ja bih ti,
    ti, ti i ja
    doživotna robija.“

    Oliver Katić – Predsedniče halo

    „Vozi, vozi, vozi, vozi,
    vozi, vozi, vozi, vozi,
    vozi, vozi, vozi, vozi,
    vozi, vozi, vozi, vozi…
    DJ, DJ, duni u bikini
    samo glasno, glasnije,
    leto, leto, svi smo u mašini
    predsedniče, brate, u kolo, u kolo.
    Predsedniče halo,
    uhvati ritam, uhvati anarhiju,
    zvučnici biju,
    biju pa ubijaju.
    Ej, predsedniče, šalji tu mornaricu
    jer, kunem ti se, svi smo mi za ludnicu.
    Vozi, vozi, vozi, vozi,
    vozi, vozi, vozi, vozi…
    DJ, DJ, duni u bretele
    samo glasno, glasnije,
    lete, lete Amorove strele
    predsedniče, brate, u kolo, u kolo.“

    Mogla bih da se složim sa tobom jedino u tvrdnji da ovo možda i nema veze sa Grandom, jer su ove tri „pesme“ uspele da nadmaše svaku moguću logiku i smisao pisane reči.
    Koreografiju neću da komentarišem iz velikog poštovanja prema nacionalnim obeležjima svoje zemlje:-))

Ostavite odgovor

