Seljaci su došli u grad by Rambo Amadeus


Popularni Rambo Amadeus nedavno je snimio spot za pesmu „Urbano, samo urbano” sa aktuelnog albuma „Hipišizik metafizik”. Spot se od danas može videti na njegovom web sajtu kao i i na „Youtube”-u. Interesantno je da će ovaj video klip svoju premijeru imati prvo na internetu, a tek kasnije i na TV-u zbog toga što Rambo smatra da je internet daleko „demokratičniji” medij od televizije, jer nema glavnog urednika, pa svako može da bira sadržaj koji će gledati i slušati. Poruka ovog spota je nekadašnji zaključak maršala Tita da nema razlike između sela i grada.
– „Nema razlike, jer su seljaci došli u grad. To nije problem, ali jeste problem što svoju kulturu pokušavaju da implementiraju u grad. Kada kažem „seljaci”, ne mislim na poljoprivredne proizvođače, već mislim na ljude koji imaju nekritički odnos prema sebi u društvu. Moj zadatak, kao autora popularne muzike, utoliko je teži, jer cilj nije puka zabava već to da ukažem na anomalije ovog mladog društva koje se formira nakon propasti socijalističkih vrednosti u trenutku dok se druge još nisu uspostavile. ” – izjavio je nedavno Rambo.


U spotu je reč o malom provincijskom čoveku kome je krenuo biznis i koji se prilagođava urbanim navikama. Spot je sniman u Kolašinu, u seoskoj kući porodice Bakić i u spa-centru luksuznog hotela „Bianca”. Scene u kojima Rambo sedi u seoskoj kući, pije „zidarsko pivo” i gleda taj „urbani svet” na TV-u ukrašenom štrikanim miljeom, smenjuju one iz teretane i spa-centra.
„Pivo pijem samo uvozno, da bi’ bolju mačku upozn’o” – peva junak ovog spota. Vidi se da je „ušao u lovu”, pa to i demonstrira tako što na traci za trčanje pije espresso obučen u mantil sašiven od blede kopije leopardovog krzna. Bez odela ne ulazi ni u đakuzi, pa se može reći da bi mu i sam Del Boj na tome pozavideo.
Činjenica je da mnogo kulturnog i obrazovanog sveta upravo dolazi iz provincije tako da se ne bih složila sa tim da je problem u tome odakle je ko. Ono što je maestralni Rambo Amadeus želeo da prikaže je upravo to da se živi u svetu poremećenih vrednosti. Tako je pesma „Urbano, samo urbano” jos jednom pokazala surovu besmisao ovakvog „urbanog” ponašanja.

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: